Birthday week - Reisverslag uit Nkhoma, Malawi van Janneke Raidt - WaarBenJij.nu Birthday week - Reisverslag uit Nkhoma, Malawi van Janneke Raidt - WaarBenJij.nu

Birthday week

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

17 November 2017 | Malawi, Nkhoma

Deze week waren er maar liefst drie mensen jarig in de guesthouse. Maandag was Blair jarig (Schotse geneeskundestudent), woensdag was Bernadette jarig (Nederlandse verpleegkunde student) en vandaag ben ik jarig! Reden genoeg om een klein feestje te bouwen. We hebben de week goed afgetrapt, door afgelopen maandag een geit cadeau te doen aan Blair. We hebben hem Braain (zeg Bryan) genoemd, omdat het arme ding ’s avonds op de Braai (bbq) zou liggen. Na een dagje ziekenhuis hadden we afgesproken in de tuin van een lokale verpleegkundige, die een professionele slager voor ons had geregeld. Na een vrij heftige en bloederige middag hebben we ’s avonds rond een vuurtje geit gegeten.. Ik heb m’n grenzen flink verlegd, door het eten van maag, darmen, lever en jawel.. een stukje teelbal. Wat overigens verbazingwekkend lekker was.
Gisteravond hebben we nog een klein feestje bij de guesthouse zelf gehouden, met muziek, kampvuur en eten. Inclusief slingers, feesthoedjes en zelfgemaakte citroencake! Vanochtend was het dan eindelijk officieel mijn beurt en mocht ik het kadootje die in mijn koffer aan het branden was eindelijk uitpakken. De droptoefjes worden ten zeerste gewaardeerd. <3 Sarah had de moeite genomen een heuse chocoladefudge taart te maken, die gezien de omstandigheden nog heel goed gelukt was, welke we vanochtend om 8uur als ontbijt hebben gegeten. Heerlijk!

En nu gaan we voor een ruime week naar Zambia om toeristje te spelen. Doei. :)

• 17 November 2017 - 18:17

Els:

Heel veel plezier meiden. Geniet er lekker van:))

• 17 November 2017 - 22:06

Marianne:

Stoer hoor!

• 18 November 2017 - 11:31

Joke:

Ik vind het dapper...
    Geniet van het toeristje spelen!!

• 23 November 2017 - 17:07

Elleke: